26 augustus 2016

Rondreis door Florida | Lake Okeechobee & Jensen Beach

river palms cottages and fish camp

We zijn bij het laatste deel van onze reis aangekomen! Na Miami, The Keys en een bezoek aan de westkust maakten we de oversteek weer terug richting de Atlantische Oceaan waar we nog een paar fijne dagen in een hotel op het strand verbleven voor we weer terugvlogen. Benieuwd naar de laatste dagen van de vakantie? Lees dan snel meer!

Lake Okeechobee

Dit meer ligt midden in Florida en we kwamen er bovenlangs toen we van Bonita Springs (5) naar Jensen Beach, (6) onze laatste stop reden.

kaart Florida

Nu verwacht ik als Europeaan dat er bij zo'n groot meer van alles te doen is, dat er leuke winkeltjes zijn en eettentjes aan het water. Niet dus. Het was zelfs behoorlijk lastig om echt bij het water te komen maar het was er uiteindelijk wel mooi! Helaas konden we er niet al te lang van genieten want het stikte er van de muggen. Meteen duidelijk waarom alle eettentjes missen!

Lake Okeechobee

River Palm Cottages and Fish Camp

Er was alleen niet zoveel te doen bij het meer dus reden we al snel weer verder naar onze laatste hotel in Jensen Beach, iets minder dan 200 km. boven Miami. Een fantastische afsluiter van deze vakantie! Kleine huisjes verspreid over het terrein wat direct aan het strand vol palmbomen lag!

river palms cottages and fish camp

Wat was het hier fijn! Echt vakantie, de hele dag in bikini rondlopen, zwemmen, lekker uiteten gaan en niets hoeven. En in palmbomen klimmen natuurlijk!

in palmbomen klimmen

Terwijl we het water inliepen om te gaan zwemmen kwam er ook nog even een degenkrab langsgelopen. Voelde echt alsof ik een Pokémon in het echt zag!

degenkrab

Sowieso veel dieren te zien!

heremietkreeft

Op onze laatste dag moesten we om 11.00 onze kamer verlaten en ging om 23.00 onze vlucht naar huis pas dus hebben we de dag doorgebracht in Dolphin Mall, een groot winkelcentrum vlakbij de luchthaven van Miami. In South Beach werd er overal reclame gemaakt voor tripjes hiernaartoe maar wij vonden het niet zo bijzonder en zouden er zeker geen dag aan opofferen als je op vakantie bent! Niet anders dan een gewone winkelstraat of groot winkelcentrum in Nederland. De bioscoop hier was wel fijn, zo wisten we met Jungle Book toch onze tijd wel door te komen!

vliegveld Miami

Daarna was het tijd om onze auto af te geven en naar huis te vliegen en daar had ik na twee weken ook wel weer veel zin in. Het was een prima vlucht; we stegen rond elf uur op, kregen vrij snel een lekkere pasta te eten en daarna ben ik in slaap gevallen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd vlogen we al boven Londen, beter kan niet!

Al met al hebben we een absoluut fantastische tijd gehad! Een mooie mix van actief en ontspannen, dingen doen en aan het strand liggen. Nu tijd om een heleboel groente te eten!