19 juli 2016

Rondreis door Florida | The Keys

zonsondergang islamorada

Vorige week deelde ik het begin van onze rondreis door Florida, de dagen in Miami! Vandaag het vervolg richtig de prachtige eilandjes die onderaan bungelen en 'The Keys' heten. Werkelijk een stukje paradijs!

kaart rondreis Florida

Nog even een kaartje voor het overzicht! We begonnen dus in Miami (1) sliepen in Key Largo (2) en brachten tussendoor nog een heerlijke dag door in Key West (3).

Key Largo

Na onze stop bij Coral Castle reden we meteen door naar het eerste eilandje in de rij, Key Largo waar we een klein appartementje hadden gereserveerd bij Pelican Cove Cottages. Als we in South Beach nog niet het idee hadden dat we in het paradijs beland waren, dan nu wel! Vanaf de voordeur konden we zo het strand op kijken en over het terrein liepen hele schattige en behoorlijk tamme eekhoorntjes.

pelican cove

eekhoorn

Na aankomst zijn we meteen het water op gegaan met de gratis kajaks van het hotel!

strand key largo

uitzicht key largo

Vanaf het water kwamen we langs een gezellig restaurantje met live muziek dus na het kajakken hebben we even gedoucht, omgekleed en zijn we daar gaan eten. Een goede keus! Echt een goede sfeer, heerlijke fish nacho's en gezellig zitten kletsen met een groep vrienden die hier vandaan kwamen en waarmee we wegens ruimtegebrek een tafeltje deelden.

bayside grille

Met een werkelijk práchtig uitzicht op de zonsondergang!

zonsondergang key largo

Key West

De volgende ochtend checkten we al vroeg uit en reden we over de overseas highway door naar Key West, het laatste eilandje. Daar hebben we eerst even wat rondgelopen en leuke winkeltjes bekeken.

overseas highway

key west

Op Mallory Square liepen de schattigste kuikentjes rond die heel tam waren! Ik kan van behoorlijk dichtbij foto's maken. Eentje proberen te aaien was een slecht idee, want toen werd ik zo'n beetje aangevallen door moeder hen. Gelukkig zat er nog een plant tussen ons in en had ik tijd om heel snel weg te lopen!

kuiken

Uiteindelijk liepen we door naar de haven voor onze snorkeltrip in het koraalrif niet ver uit de kust!

key west harbour

Snorkelen!

Met een catamaran eerst een uurtje varen in het zonnetje, muziekje erbij, allerlei soorten gratis drankjes. Echt een vakantiegevoel!

fury snorkling

fury key westsnorkelen

Het snorkelen zelf was echt top! Een mooi rif met héél veel vissen en ik heb zelfs nog een hele tijd mee gezwommen met een zeeschildpad die lekker wat koraal aan het knabbelen was en af en toe even zijn neusje boven water stak om adem te halen. Echt zo'n ervaring die je nooit meer vergeet!

Dorus heeft zelfs nog een haai gespot maar die heb ik gemist! Tegen de tijd dat we weer terug waren was de haai volgens andere passagiers wel twee meter lang, al kreeg ik na een poosje de onderwaterfoto's van andere mensen op de boot toegestuurd en toen leek dat ineens heel erg mee te vallen haha!

snorkling key west

shark key west

Op de foto hierboven de zo gevaarlijke haai! De terugweg was weer heel fijn, zeker nu we wat afgekoeld waren en we lekker op het bovendek in de zon konden liggen.

jacht

Islamorada

Na het snorkelen hebben we in een pizzatentje ons hotel voor die nacht geboekt in Homestead, net weer op het vaste land. We hadden nog best een nachtje langer op de Keys willen blijven maar het was inmiddels vrijdag en de prijzen hier rezen de pan uit. We namen nog een pizza mee onderweg en aten die op Islamorada bij weer zo'n prachtige zonsondergang op.